2024 legyen a tánc éve!

Aktuális

2023-11-20 12:05:00

A Székesfehérvári Balett Színház 2024 első felében ismét Balett Bérlettel várja a közönséget.
A bérlettel januártól áprilisig minden hónapban egy estére várjuk a táncszínház szerelmeseit. Az évad második bérletében a következő előadásaink kapnak helyet:
Nomádok
Rómeó és Júlia
Hattyúk tava
Pillangók

Azon nézőink számára, akik rendelkeztek az évad első Balett Bérletével, ez alkalommal 10% hűségkedvezményt biztosítunk a bérlet árából.

A bérletet, az előzőhöz hasonlóan igen kedvező, 6 350 forintos áron lehet megvásárolni a Vörösmarty Színház jegyirodájában, illetve online a https://www.vorosmartyszinhaz.hu/online_berletvasarlas linken.
2024 legyen a tánc éve!

Szeretettel várjuk nézőinket!

BALETT BÉRLET ● Székesfehérvári Balett Színház


2024. január 13., szombat 19.00 óra
Vörösmarty Színház ● Nagyszínpad

NOMÁDOK 
(táncszínházi produkció két felvonásban)

Nomádok (30 perc)

A kortárs balett témája a vándorlás. Életünk során szinte valamennyien helyet vagy életteret váltunk, akár többször is. A vándorlás mozgatórugója lehet a kíváncsiság, a felfedezés vágya, de lehet oka a szükség, vagy akár a menekülés is. Sok esetben az élettér-változtatás célja a vélt vagy valós problémák megoldása. Egy dolog azonban bizonyos: akárhová is megy az ember, mindig magával viszi saját magát. Az ősi magyar népmesék központi figurájaként sok esetben megjelenik a vándorlegény alakja, aki tarisznyájával a vállán nekiindul, hogy szerencsét próbálva felfedezze a világot, és benne saját magát. A balett ugyancsak reflektál a táncosok vándor életmódjára. A Nomádok című kortárs balett zenei világa ősi zenei témákhoz nyúl vissza. A zeneművek kortárs táncnyelven íródtak és leginkább az ősi magyar zenei világból merítenek, a táncszínházi produkció pedig kortárs táncnyelven teszi láthatóvá a darab zenei világát. Egyfajta vízió, amely álomszerű világot teremtve ölt formát.

Egerházi Attila rendező-koreográfus

Blablabla (15 perc)

A Blablabla egy táncnovella. Irodalmi hasonlattal élve egyfajta örkényi egyperces; olyan görbe tükör, amely megmutatja korunk emberének kommunikációs zavarait. A humorba csomagolt, ámde elgondolkodtató táncmű lényegében egy szatirikus kortárs balett. Nevessünk magunkon! Szórakozzunk a problémáinkon, a viszonyaink bonyolultságán! És végül egyszerűsítsük le őket.

További részletek az előadásról...


2024. február 11., vasárnap 19.00 óra  
Vörösmarty Színház ● Nagyszínpad

HATTYÚK TAVA
(táncszínházi produkció két felvonásban)

Hattyúk tava (95 perc egy szünettel)

A sokak által jól ismert Hattyúk tava baletthez képest Egerházi Attila másként, más történettel fogalmazza újra a darabot. Olvasatában Siegfried egy meghasadt tudatú fiatalember, akit édesanyjával való viszonyából eredő gyermekkori traumái fogva tartanak. A darab karakterei és történései tulajdonképpen Siegfried agyszüleményei, látomásai. Ő maga mindvégig egy szobában ül, miközben önmaga jó és rossz énjét vetíti ki Odette és Rothbart figurájára. A táncszínházi produkció egyfajta pszichodráma, ha úgy tetszik, pszichoanalízis. A rendező-koreográfus számára fontos, hogy Csajkovszkij erőteljes és briliáns zenei világát képpé formálja, láthatóvá tegye a zenét.

További részletek az előadásról...


2024. március 18., hétfő 19.00 óra
Vörösmarty Színház ● Nagyszínpad

RÓMEÓ ÉS JÚLIA
(táncdráma három felvonásban)

Rómeó és Júlia (170 perc két szünettel)

Ki ne ismerné a szerelmet és ki ne ismerné Shakespeare szerelemről szóló drámáját, a Rómeó és Júliát? Örök érvényű gondolatok és emberi viszonyok, az érzelmek legszélesebb skálája jelenik meg a két ellenségeskedő veronai család gyermekei között szövődött szerelem történetében. A tragédia egyik legnépszerűbb megzenésítése Prokofjev 1936-ban született balettje. „Szergej Prokofjev elementáris, egyúttal drámai erejű balettzenéje sok koreográfust megihletett, mint ahogyan engem is. Olyan kortárs balett, pontosabban táncszínház megalkotása volt a célom, amely nem illusztrálja sem a Shakespeare által megírt művet, sem pedig Prokofjev zenéjét, hanem egyedi formanyelven keresztül újrateremti és láttatja a megírt, valamint a zenében rejlő, szavakba nem önthető drámát” – mondja a produkcióról a rendező-koreográfus. Egerházi Attila számára a Rómeó és Júlia alapvetően a szerelem, továbbá a félelem, annak egyik legerősebb megnyilvánulási formája, a gyűlölet, a meg nem értés, valamint az emberi gyarlóság és emelkedettség drámája. „Meglátásom szerint olyan táncdráma született, amely szinte minden korosztályt megszólít. A Rómeó és Júlia olyan balett, amely szándékom és reményeim szerint megérinti a nézők szívét” – fogalmaz Egerházi Attila.

További részletek az előadásról...


2024. április 29., hétfő 19.00 óra
Vörösmarty Színház ● Nagyszínpad

PILLANGÓK-EST
(táncszínházi est)

Un Ballo

„Az Un Ballo egy mindenféle komplex érzelmi tartalomtól mentes mű. Mindazonáltal Maurice Ravel kompozíciói, melyeket a darabhoz választottam, a halál témáját dolgozzák fel. A vizuális inspiráció forrásaként Diego Velázquez Infantes című portrésorozata szolgált, melyen a spanyol királyi család ifjú tagjait örökítette meg, akik közül jó néhányan igen fiatalon hunytak el. A gyermekek kiszolgáltatott arckifejezésein – melyeket a festő különös részletességgel és érzelmi töltettel örökített meg – idő előtti szomorúságot fedezhetünk fel a halál egyfajta előrevetítéseként. Az élet és a halál ilyen közeli egymás melletti ábrázolása megdöbbentett, ugyanakkor inspirálóan hatott rám. Az Un Balloban nincsen semmi tragikus, épp úgy, ahogy a halálban sincsen. Az egyetlen dolog, amiben biztosak lehetünk az az, hogy egyszer meg fogunk halni. Minden más bizonytalan. Mikor megszületünk, kapunk egy születési anyakönyvi kivonatot. Ha megfordítjuk, egy halálos ítéletté válik.” Jiří Kylián

Koreográfus: Jiří Kylián

További részletek az előadásról...

Bolero

Ravel zenéje vörösen izzik és lüktető vulkánként tör felszínre. A Bolero nagy ívű zenei „orgazmus”, amely egyre hevülő tempóval és dinamikával, lüktetve éri el tetőfokát. A zene elementáris megnyilvánulása ez a balett, amelyben a láthatatlan válik láthatóvá. Balettünk francia címe: Rouge. Azaz vörös. Vörös rúzs. A nőiség egyik szimbóluma. Libidó, vér, Nő és Férfi, élet és halál…

Koreográfus: Egerházi Attila

További részletek az előadásról...

Pillangók (20 perc)

A Pillangók című balett eredendően a vágyról szól. Egerházi Attila koreográfus számára a pillangók az élet költőiségét testesítik meg. Élénk színekben pompázó szárnyaik, kiszámíthatatlan röptük elkápráztatja a szemet. Földön csúszó hernyóként születnek, és metamorfózisuk révén a légben szabadon ide-odareppenő, szárnyaló lényekként halnak meg. A szépség, játszi könnyedség és az elérhetetlen, talán soha be nem teljesülő vágy megtestesítői. A boldogságé, amely, mint a könnyű röptű pillangó, kezünkre szállva velünk időzik egy darabig, majd tovaszáll. A pillangókat csábítja a fény, amelybe szállva elégnek. Egyszerre boldogító és fájdalmas élmény találkozni velük. Csapongó röptükben jelen van az élet és a halál. Az örökkévalóság és a mulandóság.

Koreográfus: Egerházi Attila

További részletek az előadásról...

2024 legyen a tánc éve! borítóképe

Kapcsolódó hírek