Tavaszi balettcsokor

Aktuális

2020-03-09 15:26:00

A Székesfehérvári Balett Színház csokorba szedte előadásait, hogy tavasszal is a nézőtérre csábítsa a táncművészetek kedvelőit. 2020. március 31-én a Homokrajzok, április 30-án a Rómeó és Júlia, május 26-án a FRANC című darabokat láthatja újra a közönség, sőt, a társulat a gyermekekre is gondolt.

A Székesfehérvári Balett Színház csokorba szedte előadásait, hogy tavasszal is a nézőtérre csábítsa a táncművészetek kedvelőit. 2020. március 31-én a Homokrajzok, április 30-án a Rómeó és Júlia, május 26-án a FRANC című darabokat láthatja újra a közönség, sőt, a társulat a gyermekekre is gondolt.

A Homokrajzok című táncszínházi estben három egyfelvonásos kortárs balettet láthat a táncot kedvelő közönség. Az első, az Eltűnőben címet viselő költői hangvételű táncmű az emberi kapcsolatok törékenységéről, sérülékenységéről szól. A Kristian Ole Tangen norvég koreográfus által nyolc táncművészre komponált darab volt az első olyan mű a társulat repertoárján, amelyet vendég koreográfus készített. A második, az est címadó darabja, a Homokrajzok, amelyet Egerházi Attila rendezett és koreografált, költői képet rajzol az elmúlásról, miközben a táncosi lét tiszavirág életű mivoltáról szól. Az estet záró harmadik balett, a Félhomály félelmeinkről és a démonjainkkal vívott harcról szól. Ki ne ismerné a szerelmet és ki ne ismerné Shakespeare szerelemről szóló drámáját, a Rómeó és Júliát? Örök érvényű gondolatok és emberi viszonyok, az érzelmek legszélesebb skálája jelenik meg a két ellenségeskedő veronai család gyermekei között szövődött szerelem történetében. A dráma egyik legnépszerűbb megzenésítése Szergej Prokofjev balettje. Az ő elementáris, egyúttal drámai erejű balettzenéje sok koreográfust megihletett. Egerházi Attila rendező-koreográfus számára a Rómeó és Júlia alapvetően a szeretet, a szerelem, a félelem, annak egyik legerősebb megnyilvánulási formája, a gyűlölet, a meg nem értés, valamint az emberi gyarlóság és emelkedettség drámája. A Székesfehérvári Balett Színház háromfelvonásos előadása nem illusztrálja sem a Shakespeare által megírt művet, sem pedig Prokofjev zenéjét, hanem egyedi formanyelven keresztül újrateremti és láttatja a megírt, valamint a zenében rejlő, szavakba nem önthető drámát. A FRANC című egyfelvonásos tánckrimi egy puzzle-szerűen szerkesztett mű Franz Kafka alakjáról, munkásságáról. A világhírű író kettős életet élt, a munkahelyén napközben hivatalnok volt, az otthonában író. Rendszeresen ellentétbe került a belső érzéseivel és elképzeléseivel. Az ő szemszögéből, Kafka bőrébe bújva, szinte vele együtt írta Egerházi Attila rendező-koreográfus a táncszínházi darabot, amely töredékekkel, képekkel láttatja az ő álmokból, rémálmokból építkező világát. A néző találkozni fog Kafka életének és műveinek a szereplőivel is, elszigetelt emberekkel, akik abszurd, szürreális helyzetekbe kerülnek, az érinthetetlen bürokratikus hatalmakkal, a hivatalok képviselőivel, valamint azok konfliktusokkal teli környezetével. Április 28-án és 29-én a kisgyerekes családokat várják a Vörösmarty Színházba. Az Aladdin családi mesebalett varázsszőnyegen repít el egy titokzatos arab birodalomba. Izgalmas bazár, kincsekkel teli barlang, misztikus csodalámpa egy tréfás kedvű dzsinnel, pompás palota egy vajszívű szultánnal és egy hataloméhes udvari varázslóval – a jó és a rossz örök harca, a szegénység és a gazdagság találkozása Nemes Zsófia koreográfiájában. Az előadásokra jegyeket az Alba Regia Szimfonikus Zenekar pénztárában, a Vörösmarty Színház előcsarnokában (Székesfehérvár, Fő utca 8.) munkanapokon 10.00–18.00 óra között, az InterTicket országos hálózatában, valamint a www.jegy.hu oldalon lehet vásárolni. Aktuális kedvezményeinket megtalálja weboldalunkon és a közösségi oldalainkon is. 2020. március 2-tól minden Homokrajzok jegyvásárló 50%-os kedvezményt kap a teljes árú jegyekből abban az esetben, ha azt a Művészetek Háza (Székesfehérvár, III. Béla király tér 1.) portáján váltja meg készpénzes fizetéssel 8.00–14.00 óra között.

Tavaszi balettcsokor borítóképe