Prométheusz
Repertoár
Bemutató: 2022. február 27.
Információk
táncszínházi est két felvonásban
Egerházi Attila értelmezésében Prométheusz antihős. Ez a helyzet tragikomikus elemeket visz a történetbe, és a balett egyfajta burleszkké alakul.
Beethoven zenéje tűzként izzik. A tűz mint szimbólum, az ember vágyát fejezi ki a fényre, mind spirituális, mind pedig anyagi értelemben, valamint az ismeretlen megismerését is jelképezi. Mindamellett, a vágy és a szerelem szimbólumaként is értelmezhető.
Prométheusz, mint a balett központi figurája, esetemben egyfajta antihős, aki bármire kész szerelméért. Prométheusz nagy árat fizet a szerelemért, mivel az arra késztette, hogy ellopja az istenektől a tüzet. Az emberek nem tudnak mit kezdeni a lopott kinccsel, ezért Prométheuszt hibáztatják, és egy sziklához kötik. Ez a szituáció tragikomikus elemeket visz a történetbe, ami egyfajta burleszkké válik. A balett a mitológiai történet persziflázsa.
SZESZÉLY
Alexander Ekman 2006 nyarán, a barcelonai IT Dansa közreműködésével alkotta meg a Szeszély című, humorral telített darabot emberekről, akik szakadatlan küzdenek a beilleszkedéssel, és folyton racionálisan igyekeznek viselkedni. Hogyan próbáljuk fenntartani ép elménk látszatát még akkor is, mikor legbelül az őrület kerülget bennünket? A mű egésze való életből vett, változatos szituációkat mutat be. Ekman a próbákat nézve döbbent rá, hogy egy különös musicalt sikerült alkotni, mely sötét és szomorú. Valójában nem eldönthető, hogy nevetni kellene-e, vagy sem. Humoros, de nem igazán vicces. Szomorkás, mégsem annyira szomorú. Élvezetes, ám mégsem annyira kellemes.
| Koreográfus: | Alexander Ekman | 
| Zene: | Antonio Vivaldi: The Four Seasons – Winter; Edmundo Ros: Bolero; Nina Simone: My baby just cares for me | 
| Jelmezterv: | Alexander Ekman | 
| Fényterv: | Alexandre Kurth | 
| Betanító balettmester: Próbavezető balettmester: | Mathilde Van de Meerendonk Cristina Porres Mormeneo | 
| Koreográfus: | Egerházi Attila | 
| Táncolják: | Cristina Porres Mormeneo, Eva González Buendía, Chiara Malavasi, Wu Meng-Ting, Elisa Lodolini, Maria Fernanda Losada, Kovalszki Boglárka, Fernando Gabriel Luis Luis, Leigh Alderson, Dávid Janík, Lin Yun-Cheng, Francesco Vitale Farris | 
PROMÉTHEUSZ
A Prométheusz teremtményei című balettzene volt Beethoven első találkozása a színpaddal az 1800-as évek legelején.
„Beethoven zenéje izzik, mint a tűz. A tűz olyan szimbólum, amely jól kifejezi az ember vágyát a fényre és az ismeretlen megismerésére. Az én értelmezésemben Prométheusz antihős. Ez a helyzet tragikomikus elemeket visz a történetbe, és a balett egyfajta burleszkké alakul” – vallja Egerházi Attila, a balett koreográfusa, a Székesfehérvári Balett Színház igazgatója.
| Librettó és dramaturgia: | Egerházi Attila | 
| Zene: Felvételről közreműködik: Karmester: | Ludwig van Beethoven: Prométheusz teremtményei Smíchovská komorní filharmonie Josef Vondráček | 
| Színpadterv-koncepció: | Egerházi Attila | 
| Díszletterv: | Jaroslav Milfajt | 
| Jelmezterv: | Petra Lebdušková | 
| Fényterv: Szcenikus: | Egerházi Attila Bajkó György | 
| Betanító és próbavezető balettmesterek: | Cristina Porres Mormeneo, Fernando Gabriel Luis Luis, Leigh Alderson | 
| Koreográfus: | Egerházi Attila | 
| Táncolják: | Prométheusz: Dávid Janík / Yoshitake Koh Lány: Eva González Buendía / Maria Fernanda Losada Kar: Kovalszki Boglárka, Chiara Malavasi, Wu Meng-Ting, Maria Fernanda Losada / Eva González Buendía, Elinor Ostrovsky, Elisa Lodolini, Nina Sninská, Francesco Vitale Farris, Yoshitake Koh / Dávid Janík, Lin Yun-Cheng | 
A szereplőváltoztatás jogát fenntartjuk.
Az előadás időtartama: 67 perc egy szünettel (1. felvonás: 23 perc, 2. felvonás: 24 perc, szünet: 20 perc)
Bemutató: 2022. február 27., vasárnap 19 óra, Vörösmarty Színház
