Koreográfus showcase
Repertoár
Bemutató: 2021. június 16., 2022. június 9.
Információk
Új és izgalmas kihívás a Székesfehérvári Balett Színház táncosai számára a koreográfus showcase, melynek során a társulat néhány tagja koreográfiákat készít és mutat be.
A balettszínház igazgatója, Egerházi Attila nagyon fontosnak tartja a koreográfus utánpótlás kérdését, amely nemcsak a Székesfehérvári Balett Színház számára meghatározó, hanem kihatással lehet a hazai és nemzetközi táncéletre is. A koreográfus stúdió lehetőséget teremt a társulat azon táncművészei számára, akik késztetést és kreativitást éreznek magukban az alkotásra.
A 2021. június 16-i est koreográfusai Cristina Porres Mormeneo, Dušana Héraková, Elisa Insalata, Yoshitake Koh, Leigh Alderson és Valerio Zaffalon. Bemutatóikban a társulat általuk kiválasztott tagjai táncolnak.
A 2022. június 9-i est koreográfusai Cristina Porres Mormeneo, Elinor Ostrovsky, Fernando Gabriel Luis Luis, Kovalszki Boglárka, Maria Fernanda Losada és Valerio Zaffalon. Bemutatóikban a társulat általuk kiválasztott tagjai táncolnak.
A KOREOGRÁFIÁK:
1. FIND ME (Találj rám) – Kovalszki Boglárka
Zene: Forest Blakk – Find Me, Ólafur Arnalds – Happiness Does Not Wait
Táncolják: Leigh Alderson, Kovalszki Boglárka
Időtartam: 7,51 perc
Mi az, amit szeretnék kifejezni, éreztetni a nézőkkel? Az embereknek mindig van feladatuk önmagukkal. Mindig jönnek különböző kérdések, bármiről is legyen szó. Szerelem, hit, remény, elme, lezárás…
Akarod vagy sem, az élet megtanít küzdeni és talpra állni, újra és újra. Megtanít elfogadni és elengedni, tetszik vagy sem. Az életet nem érdekli, milyen kedved van, rád zúdítja mindazt, amire szükséged van éppen MOST, és rád bízza, mit kezdesz vele.
2. SHINING SHADOWS (Fénylő árnyak) – Cristina Porres Mormeneo
Zene: Opiate – Alva Noto / Max Richter
Táncolják: Kovalszki Boglárka, Elinor Ostrovsky, Fernando Gabriel Luis Luis, Francesco Vitale Farris
Időtartam: 6 perc
A darab az ellentétes energiákban rejlő összetettségről szól. Az emberi analízis behatároltsága akadályozza az energiák szabad áramlását, mely energiák csodálatos jelenségeket képesek teremteni. Gyakran halljuk, hogy „Az ellentétek vonzzák egymást.”. Értjük-e valójában ennek a mondatnak a jelentését?
3. FLASH, FLASH, CLICK, CLICK – Elinor Ostrovsky
Zene: Bitter Sweet Symphony, For the Damaged Coda, Where Is My Mind
Táncolják: Valerio Zaffalon, Dávid Janík, Adéla Lisková
Időtartam: 7 perc
A technológiától való félelem koncepciója áthatja az emberiséget, ugyanakkor az emberiség az egyedüli felelős mindezért – tudatosan vagy tudattalanul. Megszámlálhatatlan előírást és szokást követünk, de vajon nem veszik el a józan ész e számtalan szabály útvesztőjében?
4. INSIDE OUT (Kifordítva) – Maria Fernanda Losada
Zene: Alex Stolze – The Crown, Lyfjaberg – Wardruna, Alex Stolze – Don’t Try to Be
Táncolják: Chiara Malavasi, Koh Yoshitake, Dávid Janík, Francesco Vitale Farris, Elinor Ostrovsky, Mary Wallbank, Adéla Lisková, Elisa Lodolini
Időtartam: 8,48 perc
A darab a főszereplő, Chloe életén keresztül mutat be egy olyan társadalmat, rendszert, melyben az ember egyéni érzései, gondolatai ignorálva vannak. Chloe egy álom alkalmával betekintést nyer egy másik valóságba, egy másik rendszerbe, melyben „állatszerű lények” (farkasok) hallgatva belső hangjukra, szabadon élhetnek, tisztelve egymást. Az álom után Chloe válaszút elé érkezik, döntenie kell…
5. RAIN OF TEARS (Könnyeső) – Fernando Gabriel Luis Luis
Zene: Alarm Will Sound – Increase, Max Richter – This Bitter Earth / On The Nature Of Daylight
Táncolják: Leigh Alderson, Dávid Janík, Cristina Porres Mormeneo
Időtartam: kb. 13 perc
Por vagyunk, szeretet vagyunk. Mi vagyunk a tiltott gyümölcs. Tiltott? Miért is? Energia vagyunk, mely energia összeköt bennünket más emberekkel. Emberi kapcsolataink jellemeznek bennünket, segítenek abban, hogy önmagunk lehessünk. Ezen kapcsolatok által megtalálhatjuk boldogságunkat ebben a keserű világban. Emlékszel erre a keserédes ízre, amit úgy szeretünk? Amely vonz, ugyanakkor provokál bennünket?
6. STILL LIFE WITH DEAD PHEASANT (Csendélet halott fácánnal) – Valerio Zaffalon
Zene: Antonio Vivaldi – Cello Sonata in E Minor
Táncolják: Chiara Malavasi, Koh Yoshitake, Fernando Gabriel Luis Luis
Időtartam: kb. 7 perc
A csendélet koncepciója a 18. században született. Az élettelen dolgok ábrázolása miatt eredetileg negatív mögöttes jelentéssel bírt. Élőlények, élő alakok ábrázolásával szemben vulgárisnak titulálták. A darab egy élettelen tárgy szemléletében rejlő iróniára reflektál, mely ugyanakkor megtestesíti a szépséget az egyszerű ember számára, aki nevetni tud rajta, vagy felismeri saját fájdalma szépségét. Vajon a művész valójában maga a fácán?
Fotó: Vasvári Tamás